Eth nòste projècte ei Aran. Aran ès tu

Unitat d’Aran pide la dimisión del consejero de Política Territorial de la Generalitat ante la incapacidad de resolver los problemas derivados de la gestión del oso en el Pirineo

El partido aranés acusa a la Generalitat de mirar hacia otro lado ante los graves ataques de los rebaños araneses y reclama al Conselh Generau d’Aran más contundencia en la defensa de los intereses del sector primario y del sector turístico de Aran

Los ganaderos araneses han sufrido en estas últimas semanas reiterados ataques del oso Goiat. Un ejemplar especialmente violento que ha causado la muerte a numerosas cabezas de ganado ovino y equino. La voracidad depredadora de este ejemplar está generando altas cotas de indignación en Aran y en comarcas vecinas, como en el Pallars Sobirà, donde hace unos días ganaderos se manifestaron en Sort, en contra la fauna salvaje y los problemas que está generando a la ganadería extensiva. Una ganadería que se siente gravemente amenazada por la competencia en el uso de los recursos alimenticios, pero muy especialmente por los problemas sanitarios y los derivados de los grandes depredadores. En Aran la presencia del oso desde que se inició el programa de reintroducción de la especie ha aumentado de forma exponencial y hoy se cuentan más de 50 ejemplares.

La convivencia de ganaderos y osos ha sido históricamente difícil y la reiterada queja del sector es, en primer lugar, la incapacidad de la administración de resolver las indemnizaciones a un precio justo y sobre todo encontrar una solución para las cabezas de ganado desaparecidas que no pueden ser indemnizadas. Además, existe el grave problema de la inacción de las administraciones públicas ante la aparición de ejemplares especialmente dañinos cómo es el caso de Goiat. Tanto los ganaderos como el propio CGA han reclamado reiteradamente la necesidad de articular un protocolo para dar respuesta a estas situaciones, con el temor qué, atendiendo a la proximidad a los pueblos, en que muchas veces se producen los ataques, pueda suceder un grave accidente con alguna persona.

Unitat d’Aran ha manifestado su preocupación ante la incapacidad del Departamento de Territorio de la Generalitat de Catalunya para dar una respuesta a esta grave situación y negarse a traslocar el oso Goiat, responsable de buena parte de las muertes producidas esta primavera. Según manifestaba Francés Boya, secretario general de UA: “La Generalitat está ignorando los problemas de los ganaderos del Pirineo lo que demuestra, una manifiesta incapacidad para gestionar nuestro territorio”. Razón por la cual el partido aranés ha pedido la dimisión de Damià Calvet, Consejero de Política Territorial de la Generalitat del cual, se esperaba una respuesta pero “desgraciadamente las únicas manifestaciones de su equipo han sido para minimizar el problema o negarlo”añadía Boya.

En este sentido Unitat d’Aran ha lamentado también la falta de contundencia del Sindic d’Aran, que a pesar de haber aprobado una moción del conjunto de los grupos en el Pleno de la Máxima Institución aranesa, “no ha actuado ni con la eficiencia ni la contundencia que el problema requiere” manifestaba el secretario General.

Unitat d’Aran enviará la moción aprobada en el Pleno del Conselh al Parlament de Catalunya y pedirá que los grupos reprueben al Consejero por la falta de respuesta a este problema, que no hace más que agravar la falta de atención a las comarcas de montaña del Pirineo, a las que se les ha recortado de forma dramática las inversiones, están acusando graves problemas de despoblación y no reciben, por parte de las administraciones, ninguna respuesta a sus problemas. Unitat d’Aran, por último, ha acusado a la Generalitat de actuar únicamente de acuerdo con los intereses de los grupos ecologistas y de espaldas a los ciudadanos de las zonas de montaña.

Fotografía: Ovejas atacadas hoy en Arres (Armand Castet)

 

Unitat d’Aran demane era dimission deth conselhèr de Politica Territoriau dera Generalitat deuant era incapacitat de resòlver es problèmes derivadi dera gestion der os en Pirenèu

Eth partit aranés acuse ara Generalitat de guardar tà un aute costat costat deuant es grèus atacs des ramats aranesi e reclame ath Conselh Generau d’Aran mès contundéncia ena defensa des interèssi deth sector primari e deth sector toristic d’Aran

Es pagesi aranesi an patit en aguestes darrères setmanes reïteradi atacs der os Goiat. Un exemplar especiuament violent qu’a provocat era mòrt a nombrosi caps de bestiar ovin e equin. Era voracitat predadora d’aguest exemplar genère nautes còtes d’indignacion en Aran e en comarques vesies, coma en Pallars Sobirà, a on hè uns dies pagesi se manifestèren en Sort, en contra era fauna sauvatja e des problèmes que genère ara ramaderia extensiva. Ua ramaderia que se sent graument miaçada pera competéncia en emplec des recorsi alimenticis, mès fòrça especiuament pes problèmes sanitaris e es derivadi des grani predadors. En Aran era preséncia der ós des de que s’inicièc eth programa de reintroduccion dera espècia a aumentat de forma exponenciau e aué se compden mès de 50 exemplars.

Era convivéncia de pagesi e ossi a estat istoricament dificila e era quèisha reiterada deth sector ei, en prumèr lòc, era incapacitat dera administracion tà resòlver es indemnizacions a un prètz just e sustot trobar ua solucion entàs caps de bestiar despareishut que non pòden èster indemnizadi. Ath delà, existís eth grèu problèma dera inaccion des administracions publiques deuant era aparicion d’exemplars especiuament nocius com ei eth cas de Goiat. Tant es pagesi coma eth pròpri Conselh Generau an reclamat repetidament eth besonh d’articular un protocòl entà dar responsa ad aguestes situacions, damb era pòur qué, en tot atier ara proximitat enes pòbles, en que fòrça còps se produsissen es atacs, pogue succedir un grèu accident damb quauqua persona.
Unitat d’Aran a manifestat era sua preocupacion deuant era incapacitat deth Departament de Territòri dera Generalitat de Catalunya entà dar ua responsa ad aguesta grèu situacion e negar-se a trasladar er os Goiat, responsable de bona part des mòrts produsides aguesta primauera. Segontes manifestaue Francés Boya, secretari generau d’UA: “Era Generalitat ignòre es problèmes des pagesi deth Pirenèu çò que demòstre, ua manifèsta incapacitat entà gestionar eth nòste territòri”. Rason pera qu’eth partit aranés a demanat era dimission de Damià Calvet, Conselhèr de Politica Territoriau dera Generalitat deth que, se ne demoraue ua responsa mès “malerosament es uniques manifestacions dera sua equipa an estat entà minimizar eth problèma o negar-lo” ahigie Boya.

En aguest sens Unitat d’Aran a lamentat tanben era manca de contundéncia deth Sindic d’Aran, que maugrat auer aprovat ua mocion deth conjunt des grups en Plen dera Maxima Institucion aranesa, “non a actuat ne damb era eficiéncia ne damb era contundéncia qu’eth problèma requerís” manifestaue eth Secretari Generau.

Unitat d’Aran enviarà era mocion aprovada en Plen deth Conselh ath Parlament de Catalunya e demanarà qu’es grops repròven ath Conselhèr pera manca de responsa ad aguest problèma, que non hè mès qu’agravar era manca d’atencion enes comarques de montanha deth Pirenèu, as que se les a retalhat de forma dramatica es inversions, an grèus problèmes de despoblacion e non receben, per part des administracions, cap responsa as sòns problèmes. Unitat d’Aran, fin finau, a acusat ara Generalitat d’actuar unicament cossent damb es interèssi des grops ecologistes e d’esquies as ciutadans des zònes de montanha.

Aran, 4 de junhsèga de 2018